Deň s pôdou :-)


Dnes ďakujem univerzu za to, ako krásne funguje. Tento víkend je v znamení krásnych akcií a sobotňajší sa vydaril nad očakávania. Začnem od začiatku, tento týždeň som sa dozvedela na FB od Dedoles o akcii sadenia stromčekov na Rodinnej farme pod Morušami. Celé dni som premýšľala, ako sa tam dostanem, a či vôbec, priala som si, aby sa niekto vyskytol, kto by išiel z BA a on sa naozaj vyskytol, vďaka univerzum a vďaka aj tebe Robi :-) Neznámy človek, ale s podobnou láskou k prírode, tak sme teda išli. Vôbec som nevedela, do čoho idem, ale vedela som, že chcem pracovať v prírode, keďže balkón už mám vysadený, rozšírila som obzory. Čakali nás krásni ľudia, rodinka, ktorá sa rozhodla naplniť svoj sen, a skúsiť žiť sebestačne v prírode, v súlade s permakultúrou a hoci aj ťažkou prácou, ale prinášajúcou energiu radosti. Tak som konečne videla na vlastné oči slamený domček a spôsob života, ktorý je mi tak blízky. Ešte kopec práce čaká, ale je to veru iná práca, ako tá kancelárska, keď vám rastie pod rukami príroda. Vyrazili sme ráno a hoci sme neboli až do večera, lebo obaja sme chceli absolvovať ešte akciu na záchranu slovenskej pôdy, resp, proti jej rozpredávaniu cudzincom, aj tak tých pár hodín je nenahraditeľných a neporovnateľných. Asi je to taká kombinácia, skvelí ľudia, príroda.. a ako vravím ja, kto má prírodu v srdci, má ho aj veľké. Tak aj bolo, síce sme sa videli prvý krát, tá energia a dobrý pocit sa nedá odoprieť. Veľmi rada sa tam opäť vrátim. Ani škriabance na rukách a hlina za nehtami ma neodradí. Ostatne, Dedoles ma na rováši práve syn týchto skvelých ľudkov z farmičky. Veľmi vám ďakujem za tento zážitok :-)

toto je Janka, so slamou na mulčovanie :-) a jej nápad a túžba toto uskutočniť

Kajík :-) akčná polovička Janky :-)

Jarko, Dedoles :-)  vidíte ten úsmev až na dno duše :-) ?

Takto to vyzeralo so sadením
Najmladši člen rodiny, študuje, čo to sadíme,  skoro ako môj syn :-)
A toto je Robi s Majlom :-)
A my všetci :-)

A čo k tej druhej akcii? Takú kumuláciu ľudí spätých s prírodou som dávno nezažila. Sršala z nich radosť, láska a pokoj. Ostatne, fotky to dokazujú samé :-) Krásne nadväzovala na môj pobyt na farmičke. Osobne ma len teší, koľko ľudí sa uvedomuje, či už vo food sfére, alebo sa vracajú naspäť k prírode. Som za to, aby sa čoraz viac ľudí zamyslelo nad tým, čo a kde kupujú, podporiť domácich farmárov a možno raz aj Slovensko pochopí, čo všetko zapredalo a ešte chce v tom pokračovať. Máme tu toľko dobrého a zdravého, len mať otvorenú myseľ a chcieť pre seba to najlepšie...








Prajem vám krásny zvyšok víkendu, pokoj v srdci, čistú a otvorenú myseľ...  a všeobjímajúcu lásku.... T


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára