Šampiňónová polievka s vínom a slaninkou

Dnešný pokus o inováciu polievky so šampiňónmi dopadol výborne, preto konečne opäť po dlhšom čase prispievam s chutným receptíkom :) Slaninka dodala polievke skvelú údenú príchuť a biele víno už tradične pridávame k šampiňónovým pochúťkam. S opečenou hriankou sme si na nej naozaj pochutnali.

POTREBUJEME:
259 g bielych šampiňónov
250 g hnedých šampiňónov
2 väčšie cibule
8 stredne veľkých zemiakov
120 g oravskej slaninky
150 ml bieleho vína
2 varešky masla
1 ČL sušeného tymiánu
1 - 2 ČL drvených sušených dubákov
štipka čierneho korenia mletého
soľ
1,5 L vody
150 ml sladkej smotany
2 PL hladkej múky
za hrsť pažítky

Na rozpálenom masle opečieme na jemno nakrájanú slaninku s cibuľkou do zlatista, pridáme šampiňóny nakrájané na štvrtky a ešte pár minút opekáme. Pridáme tymián, korenie, sušené dubáky ako korenie pre zvýraznenie hubovej chuti , poprášime múkou a poopekáme. Zalejeme vínom a vodou. Necháme prevrieť, pridáme zemiaky nakrájané na kocky a varíme do polomäkka.
Na jemnejšom plameni dovaríme spolu so sladkou smotanou do mäkka. Do uvarenej polievky pridáme pažítku.
Podávame s hriankou, dobrú chuť :-)



TIP: ak by sa Vám zdala polievka redšia, môžete pridať ešte trochu solamylu rozmiešaného v sladkej smotane.

3 komentáre:

  1. zaujímavá kombinácia, polievka presne do tohoto nečasu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) ano, veru, na leto sa az tak nehodi. Vyskusaj, ak budes mat chut, ja som bola prijemne prekvapena, stale chodim usrkavat z hrnca :-D

      Odstrániť
  2. Táni, som rada, že si "naspäť" :-) Šampiňónovú polievku mám veľmi rada, hoci v tejto verzii by som ja vynechala slaninu ;-) Ale verím, že doma ste si všetci veľmi pochutili...

    OdpovedaťOdstrániť