Polievka z červenej šošovice

Dnes bol naozaj dlhý deň, a keďže cesta domov bola mokrá a zima sa mierne dostávala pod kožu, chcelo to niečo rýchle, teplé a zdravé .-) Taká je práve polievočka z červenej šošovice, opäť výborné zásadité jedlo a vďaka jej vlastnostiam je aj ľahko stráviteľná a veľmi chutná. Nevyzerá síce najvábnejšie, nakoľko sa veľmi rýchlo rozvarí, ale komu vadí, nech si zakryje oči a po prvom súste sám uvidí výnimočnosť tejto skvelej plodiny. Sama som sa obávala, čo doma povedia moji jedlíci, ale ohlasy dopadli ďaleko nad moje očakávania, dokonca vraj bola vynikajúca .-) Presvedčíte sa sami, tu je jedna z jej príprav, veľmi ľahké a chutné:

POTREBUJEME:
200 g červenej šošovice
2 väčšie zrelé paradajky
1 mrkva
1 kúsok rapíkatého zeleru
1 cibuľa
3 strúčiky cesnaku
2 PL olivový olej
2 PL šťavy z citrónu
 1-2 bobkový list
soľ, korenie, prípadne petržlenová vňať




V mixéri si na pár otáčok roztlačte paradajky, ktoré sme vopred olúpali (lepšie sa lúpu po obarení horúcou vodou). Ak sú veľmi mäkké, stačí rozmačkať rukou. Všetku zeleninu si nakrájame na tenké plátky a dáme ju spolu s rozmačkanými paradajkami a bobkovým listom variť do hrnca s cca 800 - 1000ml vody. Keď nám polievočka zovrie, pridáme prepláchnutú šošovicu a varíme prikryté cca 20 min.
Na záver primiešame olivový olej, šťavu z citrónu a podľa chuti osolíme a okoreníme. Môžete pridať aj petržlenovú vňať .-)



Dobrú chuť.

11 komentárov:

  1. V poslednom case mam stale castejsie chut na polievku a z cervenej sosovice som este nevarila...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Olivia :-) myslim, ze u nas bude na cestnom pravidelnom mieste, chuti po sosovici, ale je ovela lahsia :-) myslim, ze dobra by bola aj kremova, na buduce odskusam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. musím přiznat, že červenou čočku jsem ještě nezkoušela, i když se na ni chystám pěkně dlouho, polívečka vypadá úžasně, v takových dnech není ani pomalu na nic jiného chuť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucia, dakujem :-) veru, prijemen zahreje, pritom nie je tazka na zaludok...

      Odstrániť
  4. wow,to musi byt mnamka,urcite polievku z cervenej sosovice v tvojej verzii skusim!:))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Táni, opäť podľa mojej chuti. Ja som varila tiež šošovicovú polievku, tentokrát z klasickej hnedej šošovice :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Červenú šošovicu máme veľmi radi, hlavne oceňujem, že sa nemusí variť tak dlho ako hnedá. Mám aj zelenú ale ešte som ju nevarila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. zelenu som tiez este nevarila .-) to by som mala vyskusat veru tiez. Ano, je dobra a prakticka, sosovicka :-)

      Odstrániť
  7. na polievku z červenej šošovice sa chystám už dlhšie...teraz , keď ide zima budú u nás doma polievky žiadané :)

    OdpovedaťOdstrániť