Špaldový quiche zeleninový

Ostala Vám nespotrebovaná čerstvá zelenina? Nám áno, z opekačky, kde som si ju nachystala na zeleninové špízy, avšak nie všetko sa stihlo pojesť, tak som premýšľala, čo s ňou. Inšpirácia na quiche prišla veľmi rýchlo, nakoľko MoshiMoshi pripravuje nedeľný brunch a pri prečítaní pripravovaného menu som neváhala a tiež si pripravila svoj quiche :-)

POTREBUJEME:
Na cesto:                                                   Na plnku:
250 g celozrnej špaldovej múky                       zelenina (šampiňóny, cuketa,
štipka soli                                                 paprika žltá aj červená, jarná cib.)
125 g masla                                               250 ml šľahačky
100 g jemne nastrúhaného chedaru                   160 hrubo nastrúhaného chedaru
3-4 PL vlažnej vody                                      4-5 vajec (podľa veľkosti)
                                                              bylinky (rozmarín, tymián alebo 
                                                              bazalka)
trochu masla



Cesto si pripravíme zmiešaním všetkých ingrediencií, necháme odležať chvíľu v chladničke. Zatiaľ si pripravíme zeleninu. Ja som ju mala preliatu olivovým olejom a s rozmarínom z predošlého dňa. Iba som všetko nakrájala na menšie plátky. V miske si rozšľaháme vajcia, pridáme šľahačku, chedar, bylinky podľa chuti, trochu soli.
Ja cesto formujem rovno rukami do formy, vďaka špaldovej múke sa s ním dobre pracuje a nelepí sa. Pripravené cesto vo forme poprepichujeme na pár miestach vidličkou a vylejeme naň polovicu pripravenej šľahačkovej zmesi. Na ňu rozložíme zeleninu a zalejeme zvyškom zmesi. Ozdobíme šampiňónmi a na vrch dáme pár hobliniek masla.

Vložíme do rozohriatej rúry na 180°C a pečieme 15 min, potom stíšime na 160°C a dopekáme ďalších 30 minút. Necháme postáť cca 45 minút, aby sa syr zatiahol a quiche sa nám dobre krájal.



Paprika dala quichu osviežujúcu chuť a šampiňóny krásnu vôňu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára