Špenátovo-ricottové ravioli so šalviovým maslom


Moje prvé domáce cestoviny... ovšem, ak nerátam rajbaničku, slíže či fliačky :-) Takéto plnené sú prvé a myslím, že s radosťou sa k nim vrátim a budem skúšať nové kombinácie plniek a tvarov cestovín....  S cestom sa veľmi dobre pracuje, ovšem, treba ho poriadne vymiesiť. Ja ešte popracujem na výslednom tvare :-)


Cesto nie je nič svetoborné, určtie ho už majú mnohí ľudkovia zvŕtajúci sa v kuchyni za sebou:
POTREBUJEME:
na 100 g hladkej múky špeciál (00) ide 1 vajce

Množstvo si upravíme podľa počtu stravníkov. Nám pre 4 stačilo 300 g múky. Múku preosejeme, do stredu rozbijeme vajcia a vymiesime cesto. Miesenie trvá dlhšie, nakoľko cesto musí byť homogénne a hladké. Potom ho necháme chvíľku odpočívať prikryté pod utierkou a pripravíme si plnku:

POTREBUJEME:
200 g ricotty
125g baby špenátu
soľ, čerstvo mleté korenie
2 strúčiky cesnaku, 2 malé šalotky
maslo

Cesnak a šalotku si nakrájame na tenké plátky a na masle chvíľu popražíme. Pridáme špenát a za občasného miešania ho necháme "podusiť" cca 2 minútky.  Zmes som okorenila, osolila a na "tri" obrátky zmixovala tak, aby ostali kúsky špenátu celé. Do vychladnutej zmesi pridáme ricottu, premiešame a plníme cesto...


Odležané cesto vyvaľkáme na čo najtenší plát, ktorý prepolíme tak, aby nám vznikli dve rovnaké časti (jednou prikryjeme druhú polovicu cesta, kde bude náplň). Potom radielkom narežeme a vidličkou popritláčame okraje. Pracujeme na pomúčenej doske. Pripravené ravioli som nechala trošku sa slniť na balkóne :-) zatiaľ čo mi zovrela voda na varenie...


Ani neviem, ako dlho ich variť, som to tak od oka, aj som zabudla sledovať čas :-) Ale to určite uvidíte, cca 6 minút...
Uvarené scedíme, opláchneme pod studenou vodou a necháme odkvapkať. Zatiaľ si v panvici pripravíme šalviové maslo:

POTREBUJEME:
2 PL masla
1 PL olivového oleja
2 strúčiky cesnaku
hrsť šalviových lístkov
1 PL citrónovej šťavy

Na masle a oleji opražíme krátko plátky cesnaku, pridáme šalviu a hneď aj odkvapkané ravioli, chvíľu premiešavame a opekáme. Na tanieri posypeme parmezánom a dobrú chuť :-)


 Ravioli - chutné boli .-) 


8 komentárov:

  1. Táni, tak som sa dočkala ;-) Píšeš, že boli chutné. Nesúhlasím: určite boli skvelé, vynikajúce. Nie je nad domáce cestoviny. Teším sa na ďaľšie od Teba :-) A čo traja "stravníci"? Verím, že boli spokojní tiež, hoci mäsko v cestovinách nebolo ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzi, no Michalovi velmi chutili, Luki zjedol tiez, dokonca si oblubil parmezan! a ani salvia mu nevadila.... tak som rada. A Kika este nie je doma :-)
    Aaaa, dakujem za kompliment, hej, vynikajuce :-D Masko vobec nechyba, mne v cestovine nikdy... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Myslím, že na to že je to první pokud jsou naprosto dokonalé :)) a určitě i výborné, já mám za sebou pokusy celkem dva a ještě nejsem úplně spokojená, chce to těsto hoodně vyválet což by mi usnadnil stroj na těstoviny ,který zatím nemám..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, ako pises, ja som miesila cesto tak dlho, az mi tiekli kvapky potu po cele pri tomto teple .-) ale nevzdala som sa a stroj na cestoviny mam ako dalsi na zozname veci do kuchyne :-) zatial vsak budem poctivo miesit, ale ide to... skor som neodhadla velkost cestovin, ale na druhej strane je asi jedno, ci ich je viac malych, ale menej velkych :-) hlavne, ked chutia...

      Odstrániť
  4. Toto si ukladam!! Na Ravioli sa odhodlavam uz nejaku dobu (od kedy som videla jeden program, kde ich robili a boli z nich uplne bez seba :). Velmi sa mi paci tvoj recept.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Miska, dufam, ze bude chutit, nam veru chutilo :-)) dnes sme videli krasne ravioli tiez vo Viedni, rozne plnky.. inspiracia veru nacerpana...

      Odstrániť
  5. Táni, ahoj :-) "Listujem" si v Tvojich receptoch, kochám sa nielen fotografiami, ale aj vôňou a chuťou ;-) A...chybička se vloudila: nie šafránové, ale šalviové maslo ;-) Krásny deň B-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jemine Zuzka :-))) no som jasná .-) uz som to napravila... aj tebe krásny deň

      Odstrániť