Bravčové v jablkovej marináde

Ostal mi menší kus bravčového mäsa, krkovičky, a zo včerajšej prípravy granadíru varené zemiaky v šupke, tak som vymyslela nasledovný obed :-) Marináda je vynikajúca, ak máte radi pikantné jedlá, odporúčam pridať aj chilli. Ja som kvôli deťom nedala. Výborne sa hodí toto jedlo podávať s pikantným chutney, ja som mala doma ešte mangové, tak som si naozaj pochutnala na skvelej kombinácii.


POTREBUJEME:
Bravčové mäso (krkovička, pliecko)
My máme radšej mastnejšie mäso, ktoré je po upečení mäkkučké, avšak nie suché. Veľmi mastné časti odrežeme a mäso nakrájame na väčšie kúsky. Marinujeme najlepšie celú noc, najmenej však 2 hodiny. Mäso môžeme upiecť v rúre, alebo na kontaktnom grile (rýchlejší spôsob). Ja som pripravila na oba spôsoby :)

Jablková marináda (množstvo je asi na 800 g mäsa):
180 ml jablkového pyré
100 ml paradajkového pyré
100 ml pomarančovej šťavy
2 PL trstinového cukru alebo muscovado
2 PL worchestrovej omáčky
3 strúčiky cesnaku - prelisovaného
mleté korenie, soľ


Marinádu si pripravíme tak, že zmiešame všetky suroviny, (najlepšie je použiť cukor muscovado, ale dobre poslúži aj trstinový, jablkové pyré si môžeme nastrúhať na sklenenom strúhadle sami, alebo môžeme použiť aj jablkovú presnidávku, avšak potom dáme menej cukru), a privedieme v panvici, alebo nepriľnavom hrnci do varu, znížime teplotu a za občasného miešania varíme cca 10 minút. Necháme vychladnúť pred naložením mäsa.


Rozmarínové zemiaky:
predvarené zemiaky (5-6ks veľkých)
4 PL masla
šťava z 1/2 citróna
čerstvý rozmarín 
morská hrubozrná soľ


Predvarené zemiaky v šupke podľa veľkosti nakrájame na menšie polovičky. Ak máme mladé nové zemiaky, nezbavujeme ich šupky, ale pripravíme tak, ako sú. Ja som už mala olúpané, keďže som ich mala odložené zo zvyšných zemiakov na granadír. V hlbokej panvici si rozohrejeme maslo, soľ a natrhané rozmarínové lístky, pridáme zemiaky, citrónovú šťavu a opekáme do zlatista za občasného miešania, aby prešli všetky chute do zemiačikov. Ak nemáme radi rozmarín, môžeme použiť pažítku, alebo inú bylinku.


Recept na mangové chutney dodám dodatočne, keďže som mala už hotové - kúpené, ale budem robiť aj domáce, keď sa toto minie... :-)





Pekný záver víkendu prajem a zároveň príjemný štart do nového týždňa... T



2 komentáre:

  1. mňaaam, toto by som si dala, takúto sladko slanú mäsovú kombináciu milujem, ja pridávam nakrájané jabĺčka k pečenému kuraťu na záver ešte pred dopečením...toto musím s tou marinádou a aj s tým chutney skúsiť..a fotky sú opäť perfektné :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Biba, aj nam to veru velmi chutilo, tiez mam rada tieto kombinacie :-)) este s niecim pikatnym, ako to chutney, ktore to skvele doladilo, skoda, ze sme to uz zjedli :-D

      Odstrániť