Falošná kuracia polievka

V tejto polievočke by ste darmo hľadali čo i len náznak mäska, avšak výsledná chuť pripomína kurací vývar, takže zaslúžene som jej vymyslela názov falošná polievka :-) A jej neposlednou výhodou je, že je vhodná pre vegetariánov, ktorý kurací vývar nejedia.
Ako dieťa som ju jedávala počas letných prázdnin na Sliači, kde ju varievala starká a šikovne nahradila mäsko paprikou, ktorá dáva polievke tú vývarovú príchuť. Jej príprava je ľahká, rýchla a chutí nám.


POTREBUJEME:
2 väčšie mrkvy
1 petržlen
1 kaleráb
kúsok zeleru
1-2 jarné cibuľky
1 letná zelená paprika
1 PL domácej vegety
štipka šafránu
petržlenová vňať
soľ
olivový olej
rajbanička



Zeleninu (okrem papriky) si nakrájame na kolieska a následne ju opečieme na olivovom oleji, kým nepustí mrkva farbu a šťavu, cca 10 minút. Pridáme šafrán, trochu vňate, vegetu a ešte chvíľku orestujeme. Potom zalejeme horúcou vodou, pridáme papriku a varíme prikryté na slabom plameni do zmäknutia zeleninky. Na konci varenia polievku dosolíme podľa chuti a vyberieme papriku. Polievka má krásnu číru a žltú farbu vďaka šafránu.

Podávame s rajbaničkou a nasekanou vňaťkou.



Dobrú chuť :-)

2 komentáre:

  1. dakujem za skvelu a rychlu polievku... padla za obet skoro cela...ubranila som na dnes aspon trocha do taniera :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) ja dakujem, som rada, ze chutila a ze ju niekto odskusal, prajme krasny den :-)

      Odstrániť