Pomarančový koláč & muffiny

Milujem šťavnaté koláčiky, a keďže sme natrafili na skvelé šťavnaté pomaranče, padla voľba na pomarančový, známy aj ako sicílsky pomarančový koláč. Nevedela som sa rozhodnúť, či spraviť muffiny, alebo koláč .-) tak z toho vyšlo oboje, aj keď na úkor výšky koláča, avšak na jeho chuti to nič neubralo. Do koláča som pre zmenu pridala aj plátky pomarančov, inak sa pečie bez nich. Nebudem Vám hovoriť, že muffinky už takmer nie sú :-) je naozaj výborný, šťavnatý a sladký, tak ak má niekto rád menej sladké koláčiky, treba ubrať trochu cukru...

POTREBUJEME:
250 g masla izbovej teploty
200 g trstinového alebo hnedého cukru
4 vajcia
3 PL strúhanej pomarančovej kôry
90 ml čerstvej šťavy z pomaranča (asi 3-4 pomaranče)
250 g hl. múky
prášok do pečiva


Na polevu:
125 g práškového cukru
5 ČL čerstvej šťavy z pomaranča 

 Predhrejeme si rúru na 170°C a pripravíme si nádoby na pečenie, budˇ muffinkové formičky, alebo tortovú formu. Ja som robila oboje, avšak, vyšiel mi tak nižší koláčik, preto treba navýšiť množstvo, ak by ste to tak robili tiež :-)

Vymiešame si elektrickým šľahačom maslo s cukrom do sklenista a potom pridávame vajcia, odporúča sa po každom vajci masu premiešať. Pridáme nastrúhanú pomarančovú kôru a všetku múku, do ktorej sme vopred primiešali prášok do pečiva. Premiešame a pridávame pomarančovú šťavu. Hotovú masu vylejeme do košíčkov na muffiny alebo do tortovej formy - ako som písala, ja som na vrch ešte rozložila kolieska pomarančov, ktoré do sicílskeho koláča nejdú, ale je tak ešte sťavnatejší. Pečieme cca 35 minút, ak by začal koláč rýchlo hendnúť, znížime teplotu a dopečieme do zlatista. Po upečení necháme schladnúť.


Počas chladnutia si pripravíme polevu:
Cukor so šťavou vymiešame do hladkej sklenistej polevy, ktorú nalejeme na koláč, či muffiny a necháme voľne stiecť po okrajoch. Ozdobíme nastrúhanou kôrou z pomaranča a necháme polevu uschnúť.




Prajem Vám sladký zvyšok nedele :-)



11 komentárov:

  1. mnaaaam Tani, az sa mi vsetky slinky spustili...hned by som si dala!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Lucy :-) bol naozaj dobry, akurat ako som pisala, netreba cesto rozdelovat, ale spravit bud jedno, alebo druhe :-) ale tak, uz mam dokupene kosicky na muffiny

      Odstrániť
  2. hohoo, len ci u nas stihne ta poleva uschnut :) ...mam aj pomarance doma, dokonca aj maslo neslane, ale uz to necham na zajtra, ale najviac sa na ne tesim :) ...apropo, neviem sa nabazit tohto tvojho blogu...a este sa preukazem, ze nie som robot a mas to tu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hohooo, ani u nas nestihala :-))) dakujem moja Janulka, tak ma to tesi a este viac, ked bude aj chutit... dolezite je vymiesat najprv tekute zlozky a potom uz len jemne vmiesat sypke :-) cmuk

      Odstrániť
  3. hotovo, vyborne mafinecky, mnam! A este raz MNAM ! sup sup hotove, deti su este v skole tak poleva nerusene tuhne :) Doma som dokonca nasla aj trstinovy cukor, takze su na urovni, chichi ...moc som im sice neverila, lebo samotne cesto mi nechutilo, ale vysledok je famozny, dakujeme :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) to som rada Jani! aj nasim velmi chutili, tieto a obycajne vanilkove maju najradsej .-)

      Odstrániť
  4. Na koľko porcií je tento recept? Stačí počet muffinov.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hmmm, teším sa, že som našla aj tento recept aj tento blog :)

    OdpovedaťOdstrániť