Krémová cesnačka

Akú lepšiu polievku na bacily vymyslieť, ako cesnakovú bombu v podobe chutnej krémovej cesnačky :-) Keďže doma bojujeme s hnisavou angínou a moje choré slniečko si priam vypýtalo túto polievku na boľavé hrdlo, pustila som sa do varenia....


POTREBUJEME:
4 celé hlávky cesnaku - kto má rád viac cesnakové, aj 5 hlávok :-)
1 veľká cibuľa
2 veľké zemiaky
120 g masla
100 g strúhaný neúdený syr
smotana na varenie (ja dávam od oka a podľa chuti, cca 150ml)
1 L vývar - zeleninový, alebo kurací
biele korenie, bylinková soľ, mletý koriander, muškátový oriešok


V hrnci s hrubším dnom orestujeme na polovičke masla všetok cesnak (olúpaný na strúčiky) a cibuľu (nakrájanú na mesiačiky) do zlatava. Pridáme korenie, mletý koriander (malá lyžička) a bylinky, orestujeme, aby sa uvoľnila vôňa a pridáme zemiaky nakrájané na kocky. Orestujeme a zalejeme vývarom. Keď sú zemiaky polomäkké, pridáme smotanu a povaríme do mäkka. Potom pridáme syr a zvyšok masla, necháme roztopiť, vypneme, pridáme muškátový oriešok a rozmixujeme na hladko.

Podávame s opečeným chlebíkom, ale najlepšia by bola v bosniaku, ktorý som nemala....


PS: Polievka sa zjedla na jeden nášup :-)

2 komentáre:

  1. Tani, dnes som ju robila na obed. Bola fantastickaaa:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to sa velmi tesim! ja ked su ju robila prvy krat, tak ma zarazil ten pocet cesnaku, ale prekvapujuco je uplne jemna :-) To som este vtedy ani mixer ponorny nemala, no uz som povysila :-)

      Odstrániť